Voorstelling uitverkocht / Voorstelling geannuleerd / Ruilingen / Kaarten zoek?

Is de voorstelling die u wilt bezoeken uitverkocht?
Sommige voorstellingen raken snel uitverkocht. Bij de uitverkochte voorstelling op de website verschijnt de knop 'wachtlijst'. Hiermee kunt u zich op de wachtlijst registreren. Zodra er kaarten beschikbaar komen, benaderen wij deze wachtlijst per mail op volgorde van inschrijving.

Is de voorstelling die u zou bezoeken geannuleerd?
Helaas komt het soms voor dat door onvoorziene omstandigheden een voorstelling wordt geannuleerd. Het theater zal er in dergelijke gevallen alles aan doen u tijdig te informeren. Het is daarom van belang dat ons theater beschikt over juiste gegevens als o.a. telefoonnummer/e-mailadres. In geval van annulering door ons theater wordt de toegangsprijs inclusief administratiekosten teruggestort op uw rekening.

Is de voorstelling die u zou bezoeken geannuleerd èn verplaatst naar een nieuwe datum?
Ook in dit geval zal het theater er uiteraard alles aan doen om u tijdig te informeren. Het is daarom van belang dat ons theater beschikt over juiste gegevens als o.a. telefoonnummer/e-mailadres.
Vervolgens ontvangt u een e-mail met de nieuwe speeldatum van de voorstelling en de mogelijkheid om kaarten terug te geven tot een bepaalde datum als u de voorstelling niet kunt bezoeken op de nieuwe speeldatum. Het theater stort dan de toegangsprijs inclusief administratiekosten terug op uw rekening. Na de aangegeven datum in de mail/brief gelden de standaard voorwaarden voor ruilingen (zie hieronder).

Wilt u toegangskaarten teruggeven/ruilen?

Voor Vrienden 2024/2025 geldt: U betaalt GEEN administratiekosten voor ruilen of annuleren van kaarten tot en met een week voor de speeldatum van de betreffende voorstelling. U kunt kiezen voor een andere voorstelling of een tegoedbon.

Vriend 2024/2025 en kaarten teruggeven / ruilen binnen een week voor de speeldatum / geen Vriend 2024/2025 dan zijn de kosten als volgt:

Tot 48 uur voor de voorstelling kunnen gekochte kaarten omgeruild worden voor een andere voorstelling of voor een tegoedbon. Kosten zijn € 3,50 per kaart. 

Vanaf 48 uur tot 3.15 uur voor de voorstelling kunnen gekochte kaarten omgeruild worden voor een andere voorstelling of voor een tegoedbon. Kosten zijn 5,- per kaart.

Uitzondering:
- Voor kaarten tot € 9,50 berekenen we € 2,- per ticket ruilingskosten (tot 3.15 uur voor de voorstelling).
- Verhuringen vallen niet onder de voorwaarden van de reguliere theatervoorstellingen. Wij verwijzen u bij vragen naar de organisator van uw evenement.

Let op: alleen de bezoeker die de kaarten heeft gereserveerd (koper) kan deze omruilen; de tegoedbon wordt altijd verzonden aan de koper omdat de kaarten op zijn/haar naam zijn gereserveerd, ook tickets voor een andere voorstelling komen op naam van de oorspronkelijke koper te staan.

Kaarten retourneren kan zowel aan de kassa als telefonisch (0181-652222) tijdens onze kassa-uren overdag (van maandag t/m vrijdag). Tijdens de kassa-openingstijden voorafgaand aan de voorstellingen is dit helaas niet mogelijk. Kunt u ons in de periode tot 3.15 uur voor aanvang niet telefonisch bereiken, stuur dan een mail naar kassa@theaterdestoep.nl. Het tijdstip waarop de mail verstuurd is, geldt als tijdstip voor de annuleringsaanvraag. Restitutie en achteraf inleveren van kaarten is niet mogelijk. 

Tegoedbon verloopt bijna, wat nu?
Een tegoedbon is geldig tot 1 jaar na uitgifte. Wanneer uw tegoedbon bijna verloopt, bestaat de mogelijkheid de tegoedbon te verlengen. Dit kan met 6 maanden voor € 3,50 via onze theaterkassa. Wij geven geen geld terug op een tegoedbon. Wanneer de tegoedbon is verlopen, kunnen we deze niet meer verlengen.

Bent u uw toegangskaarten kwijt?
Bij de kassa kunt u kopiekaarten aanvragen. Kosten bedragen € 3,50 per handeling. Dit kan alleen als uw aankoop geregistreerd staat in ons reserveringssysteem. Geef dus bij uw reservering altijd uw naam en volledige adres op.