Kaartverkoop
Via www.theaterdestoep.nl
Via onze website bestelt u eenvoudig en snel uw tickets. U betaalt via ideal of creditcard en daarna kunt u de e-tickets uitdraaien of de kaarten in de Close App ontvangen. U kunt ook betalen met (Podium)cadeaukaart en tegoedbon.
Via onze kassa
Bezoekers die een rolstoelplaats in ons theater willen boeken, worden verzocht via onze kassamedewerkers te reserveren. Telefoonnummer 0181-652222; tijdens reguliere openingstijden. Alle overige bezoekers worden verzocht hun tickets via www.theaterdestoep.nl boeken.
Aanvragen via e-mail worden niet in behandeling genomen.
Maximaal aantal te bestellen tickets
Het maximum aantal te bestellen tickets is tien per voorstelling, tenzij anders is aangegeven.
Aanvangstijd voorstelling
De deuren van het theater gaan een uur voor aanvang van een voorstelling open. Aanvangstijd van de voorstelling is vermeld op uw ticket. De tickets worden gescand aan de zaaldeur.
Mogen wij u verzoeken
Wij verzoeken u op tijd aanwezig te zijn in het theater. Naplaatsen zal niet altijd mogelijk zijn.
Mobiele telefoons uitgeschakeld te houden tijdens de voorstelling.
Niet te roken. Ook e-smokers zijn niet toegestaan.
Niet te filmen, fotograferen of geluidsopnamen te maken.
Uw jas (en eventueel grote tassen, helmen e.d.) graag inleveren bij de garderobe.
Programma, data en prijzen onder voorbehoud (ook in onze printmedia).
Reserveren rolstoelplaatsen
Het reserveren van rolstoelplaatsen kan alleen via onze kassa (0181-652222). Om een rolstoel in ons stoelenplan in te passen (op rij 10 Grote Zaal en rij 1 Kleine zaal) moeten er stoelen handmatig uit de zaal verwijderd worden. De stoel voor de eventuele andere bezoeker blijft dan vervolgens staan. Omdat dit maatwerk is, kunnen deze plaatsen niet via onze website geboekt worden. Deze plaatsen zijn uitsluitend bedoeld voor bezoekers die gebruik maken van een rolstoel. Scootmobielen worden niet toegelaten tot de zaal.
Plattegrond kleine zaal
Kaartje nodig voor baby's/kinderen op schoot?
Voor alle kinderen - ook voor baby's - dient een ticket te worden gekocht. Ook als kinderen op schoot zitten. Bij jeugdvoorstellingen wordt een adviesleeftijd vermeld. Deze adviesleeftijd wordt bepaald door het gezelschap.
Betalen met theater-/tegoedbonnen of cadeaukaart
U kunt in ons theater betalen met theater-/tegoedbonnen of Podium Cadeaukaart. Via internet kunt u ook rechtstreeks betalen met de cadeaukaart (gestapelde betaling mogelijk) en tegoedbon. Betalen met de tegoedbon vindt tijdens het bestelproces plaats (vouchercode invullen), betalen met de podiumcadeaukaart gebeurt in het betaalscherm. Is uw tegoedbon bijna verlopen, dan kunt u deze bij de kassa met 6 maanden laten verlengen. Kosten: € 3,50. We geven geen geld terug op een tegoedbon.
Toegangsprijzen
Onze toegangsprijzen zijn vermeld op de website bij de betreffende voorstelling en zijn inclusief BTW. In ons theater kan er alleen via pinnen betaald worden, zowel aan de theaterkassa als in de horeca.
Inbegrepen kosten in de ticketprijs:
Inclusief consumptie & garderobe in ticketprijs: € 5,- per ticket
Inclusief garderobe: € 2,- per ticket
Bij uw reservering en op uw ticket staat vermeld of uw voorstelling inclusief garderobe of inclusief garderobe en consumptie is.
Orderkosten/algemene kosten
Orderkosten niet inbegrepen in de ticketprijs:
De orderkosten bij het boeken van tickets zijn niet inbegrepen in de vermelde toegangsprijs. Deze zijn als volgt:
1 ticket: € 2,-
2 tickets: € 4,-
Vanaf 3 tickets max € 5,- orderkosten
Algemene kosten (per handeling):
Wijzigingen op bestellingen: € 3,50
Aanvragen kopiekaarten: € 3,50
Op verzoek toezenden tickets: € 3,50
Ruilen van kaarten/tegoedbon tot 48 uur voor de voorstelling: € 3,50 per kaart
Ruilen van kaarten/tegoedbon vanaf 48 uur tot 3 uur voor de voorstelling: € 5,- per kaart
Kaartverkoop door derden
Koop uw kaarten rechtstreeks bij ons theater en niet via niet-erkende verkooppunten. U betaalt vaak hogere prijzen en krijgt geen geld terug bij annulering van de voorstelling.
Voor sommige voorstellingen worden wel kaarten verkocht door officiële en door ons erkende (voor)verkoopadressen, zoals ANWB , Nationale Theater Kassa en Eventim. Het is verboden om toegangsbewijzen met winstoogmerk aan derden door te verkopen.
Algemene bezoekersvoorwaarden
Theater de Stoep verklaart de Algemene Bezoekersvoorwaarden van de VSCD van toepassing. Deze zijn gedeponeerd bij de Rechtbank te Amsterdam onder nummer 66/2012.
Vriend worden?
Veelgestelde vragen
Het reserveringssysteem is ingericht om losse plaatsen zoveel mogelijk te voorkomen. Wanneer u bijvoorbeeld 2 kaarten reserveert en u ziet nog een drietal stoelen op een rij dan zal het systeem deze niet selecteren omdat er dan na uw reservering een losse plaats over blijft.
Onze Grote Zaal kent een even en een oneven kant die in het midden bij elkaar komen. De even kant telt dus stoelnummers 2, 4, 6 enz en de oneven kant 1, 3, 5 enz. Zie de zaalplattegronden voor een duidelijk beeld.
Onze Kleine Zaal heeft wel opeenvolgende stoelnummers. Zie de zaalplattegronden.
Dit kan liggen aan de browser waarmee u reserveert. Wellicht is deze verouderd. De browsers waarmee dit in ieder geval zou moeten werken zijn: Google Chrome, Safari, Microsoft Internet Explorer en Firefox. Wanneer het ook via een van deze browsers niet lukt, maakt u dan uw reservering af en stuur een email met de vouchercodes van uw tegoedbonnen naar kassa@theaterdestoep.nl. Wij zullen deze dan verrekenen met uw reservering en het bedrag terugstorten (let wel: alleen bij een volledig afgehandelde nieuwe order voor de komende periode!).
In het betaalscherm klikt u in stap 2 (na de keuze van uw voorstellingen) op de roze knop 'Klik hier om uw tegoedbon te verzilveren'. In het kader dat dan opent vult u de 12 cijferige vouchercode van uw tegoedbon in en klikt u op OK. Wanneer er dan nog een bedrag blijft openstaan, kunt u een nieuwe betaalmethode aangeven (ook nogmaals een tegoedbon) tot het gehele bedrag is voldaan. Blijft er nog tegoed over op uw bon? Dan kunt u deze bon binnen de geldigheidsperiode opnieuw gebruiken bij een nieuwe reservering. TIP: print de bon even opnieuw uit voor de juiste waarde of schrijf de juiste waarde op uw bon om verwarring te voorkomen. Voor een uitgebreide omschrijving klik hier
Wij verzoeken de jeugd tot 13 jaar de voorstelling te bezoeken onder begeleiding van een volwassene.
Voorstellingen kunnen qua inhoud niet passend zijn voor bepaalde leeftijdscategorieën. Bij onze jeugd- en familievoorstellingen staat een 'vanaf'-leeftijd. Daarmee geeft het gezelschap/artiest aan vanaf welke leeftijd de voorstelling geschikt is, gebaseerd op inhoud en lengte van de voorstelling. Deze vanaf-leeftijd kunt u zien als een soort kijkwijzer. Uiteraard zijn er verschillen tussen kinderen in dezelfde leeftijdscategorie en in ontwikkeling. Het is aan de ouder/begeleider om te beslissen en hierbij rekening te houden met de vanaf-leeftijd.
Voorstelling uitverkocht?
Indien een voorstelling is uitverkocht, kunt u zich op de wachtlijst laten plaatsen via de button op de site bij de betreffende voorstelling. Zodra er kaarten beschikbaar komen, benaderen wij de personen op deze wachtlijst.
Voorstelling geannuleerd?
In het geval een voorstelling wordt geannuleerd, doet het theater er alles aan u tijdig te informeren. Het is daarom van belang dat ons theater beschikt over juiste gegevens als o.a. telefoonnummer/e-mailadres. In geval van annulering door ons theater wordt de toegangsprijs inclusief administratiekosten teruggestort op uw rekening.
Voorstelling verplaatst?
In het geval een voorstelling door ons wordt verplaatst, zullen wij u uiteraard ook informeren.
U ontvangt een e-mail met de nieuwe speeldatum van de voorstelling en de mogelijkheid om kaarten terug te geven tot een bepaalde datum als u de voorstelling niet kunt bezoeken op de nieuwe speeldatum. Het theater stort dan de toegangsprijs inclusief administratiekosten terug op uw rekening. Na de aangegeven datum in de mail/brief gelden de standaard voorwaarden voor ruilingen.
Toegangskaarten retourneren/ruilen?
Tot 48 uur voor de voorstelling kunnen gekochte kaarten omgeruild worden voor een andere voorstelling of voor een tegoedbon. Kosten zijn € 3,50 per kaart.
Vanaf 48 uur tot 3.15 uur voor de voorstelling kunnen gekochte kaarten omgeruild worden voor een andere voorstelling of voor een tegoedbon. Kosten zijn 5,- per kaart.
Uitzondering:
- Voor kaarten met een toegangsprijs tot € 9,50 berekenen we € 2,-- per ticket ruilingskosten (tot 3.15 uur voor de voorstelling).
- Verhuringen vallen niet onder de voorwaarden van de reguliere theatervoorstellingen. Wij verwijzen u bij vragen naar de organisator van uw evenement.
Let op: alleen de bezoeker die de kaarten heeft gereserveerd (koper) kan deze omruilen; de tegoedbon wordt altijd verzonden aan de koper omdat de kaarten op zijn/haar naam zijn gereserveerd, ook tickets voor een andere voorstelling komen op naam van de oorspronkelijke koper te staan.
Kaarten retourneren kan zowel aan de kassa als telefonisch (0181-652222) tijdens onze kassa-uren overdag (van maandag t/m vrijdag). Tijdens de kassa-openingstijden voorafgaand aan de voorstellingen is dit helaas niet mogelijk. Kunt u ons in de periode tot 3.15 uur voor aanvang niet telefonisch bereiken, stuur dan een mail naar kassa@theaterdestoep.nl. Het tijdstip waarop de mail verstuurd is, geldt als tijdstip voor de annuleringsaanvraag. Restitutie en achteraf inleveren van kaarten is niet mogelijk.
Voor Vrienden 2024/2025 geldt: U betaalt GEEN administratiekosten voor ruilen of annuleren van kaarten tot en met een week voor de speeldatum van de betreffende voorstelling. U kunt kiezen voor een andere voorstelling of een tegoedbon. Na deze periode gelden de reguliere kosten.
Toegangskaarten kwijt
Bij de kassa kunt u kopiekaarten aanvragen. Kosten bedragen € 3,50 per handeling. Dit kan alleen als uw aankoop geregistreerd staat in ons reserveringssysteem. Geef dus bij uw reservering altijd uw naam en volledige adres op.
Wanneer u tickets bestelt, ontvangt u in de orderbevestiging de link naar de Close app. Wanneer u de app installeert op uw mobiele telefoon (door de QR code te scannen of de link aan te klikken) verschijnen na enkele minuten alle tickets in uw app. Ook de tickets die u op een later moment bestelt bij De Stoep komen automatisch in de app te staan. De app is ook in de Playstore of Appstore verkrijgbaar.
- U opent de app en klikt op aanmelden. Hier vult u het mobiele nummer in dat u ook gebruikt om tickets mee te bestellen. Let op: de 0 is al ingevoerd. U voert dus de laatste 9 cijfers in van uw mobiele nummer.
- Vul de zes-cijferige code in die u via sms ontvangt.
- De overige stappen spreken voor zich. Belangrijk is dat u toestemming geeft om op de hoogte gehouden te worden van belangrijke updates en toestaat dat de Close App u berichten mag sturen.
Let op: Nog geen tickets in de app ontvangen? Dan zou het kunnen zijn dat uw mobiele telefoonnummer niet bij ons bekend is. Geef uw mobiele telefoonnummer dan door aan onze theaterkassa (kassa@theaterdestoep.nl / 0181-652222). Binnen twee uur na het verwerken van uw nummer in ons klantsysteem, koppelt de app uw gegevens aan uw tickets. Ziet u uw tickets niet binnen twee uur in de app, neem dan contact op met onze theaterkassa.
Waarschijnlijk heeft u de app vanuit uw app store op uw telefoon geïnstalleerd. U kunt de Close app voor de Stoep het beste installeren door de QR code op uw bevestiging te scannen of door op deze link te klikken: https://theaterdestoep.nl/de-stoep-close-app. U komt dan in de juiste versie van de app binnen en er wordt niet meer om een onbekende toegangscode gevraagd.
Close verstuurt een SMS in plaats van een pushmelding wanneer de app langere tijd niet is geopend. Wanneer u de app actiever gaat gebruiken, ontvangt u alleen de pushmelding.
Na aanmelding vind je in het startscherm de afbeeldingen van uw voorstelling(en). Tik hierop om de chat te openen met alle benodigde informatie voor het evenement. Door linksonder op de 'event' te tikken, kom je in het infoscherm met meer details over het evenement. Je tickets worden bovenaan vermeld. Blader door je tickets, tik op het ticket om deze te openen en tik op (i) voor meer details.
Het kan even duren voor de voorstelling en de tickets verschijnen in uw app. Zeker tijdens de start verkoop, kunt u rekening houden met max 24 uur. Staan de tickets dan nog niet in uw app dan kunt u mailen/bellen met onze theaterkassa (kassa@theaterdestoep.nl / 0181-652222). Zij zullen u ter controle naar uw 06-nummer vragen en eventueel nieuwe tickets toesturen. Lost dit het probleem nog niet op, dan verzoeken wij u opnieuw contact op te nemen. Wij nemen dan op onze beurt weer contact op met Close app.
Als u de weergave van uw lettertype op uw telefoon op groter dan standaard heeft staan ivm de leesbaarheid, wil het nog wel eens voorkomen dat de app niet alles kan weergeven. Dan valt er tekst buiten het scherm waar u niet heen kunt scrollen. In dat geval is de oplossing om de weergave tijdelijk terug te zetten op standaard en de stappen te herhalen. Hierna kunt u de weergave uiteraard weer terugzetten.
Zie hierboven hoe u een kaart kunt delen met iemand. Wilt u meerdere kaarten cadeau geven? Stuurt u dan een mail naar kassa@theaterdestoep.nl met Naam, adres, mobiel telefoonnummer en e-mailadres van degene aan wie u de kaarten wilt geven. Wij zullen de kaarten dan op die naam overzetten uit uw order. Zo krijgt de ontvanger wel alle kaarten in zijn/haar app.
U kunt diegenen die u de kaart(en) wilt geven ieder apart uitnodigen in de app via 'Berichten' en het + teken onderin waar 'contacten uitnodigen' (Android) of 'uitnodigen groepsleden' (Iphone) bij staat. Houdt u zelf ook een of meerdere ticket(s), dan kunt u onder de tickets zien welke u hebt gedeeld door de naam die onder het ticket staat. Onder het ticket dat u niet heeft gedeeld, staat 'jij' of uw eigen naam.
U kunt echter maar één ticket tegelijk delen met een ander mobiel nummer, dus niet meerdere kaarten met één mobiel nummer. Gaat u dus met een ander koppel dan kunt u de kaarten alleen per persoon delen, dus niet beide kaarten met één persoon.
Uw tickets zijn ongeldig. U kunt de voorstelling uit uw app verwijderen door iets langer op het bolletje te klikken en dan te kiezen voor verwijderen. U kunt dit alleen zelf doen.
U kunt het volledige bericht openen door op de pushmelding te klikken of door naar de betreffende voorstelling te gaan. Acties vindt u terug in de berichten van al uw events.
U zoekt de voorstelling op op het tabblad 'mijn events'. Vervolgens houdt u de voorstelling even ingedrukt en kun u kiezen voor verwijderen. Dit kunt u alleen zelf doen.
In het algemeen kan het bij problemen helpen de app even af te sluiten en opnieuw op te starten. Heeft u nog vragen dan verzoeken wij u contact met ons op te nemen.