Veelgestelde vragen

Voor een overzicht van de geannuleerde / verplaatste voorstellingen als gevolg van het Corona-virus klik hier.

Corona-maatregelen vanaf september 2021? 
Wij zullen ons publiek via de website en onze nieuwsberichten op de hoogte houden van de maatregelen die wellicht vanaf september 2021 nog zullen gelden. 

Sommige voorstellingen hebben al zaalbezetting terwijl de verkoop pas net is begonnen. Hoe kan dat?
Omdat door corona veel voorstellingen met publiek zijn verplaatst naar komend seizoen, kan het zo zijn dat er al zaalbezetting is in de voorstelling die u wilt gaan reserveren.

Sommige voorstellingen voor seizoen 2021/22 zijn al wel in verkoop terwijl de start algemene verkoop voor seizoen 2021/22 pas op 25 juni begint. Hoe kan dat?
Omdat door corona veel voorstellingen zijn verplaatst naar komend seizoen, zijn deze voorstellingen na de verplaatsing direct weer in verkoop gegaan. Dat zijn de voorstellingen die tussen 18 juni, 10.00 uur (datum waarop het seizoen online staat) en 25 juni, 10.00 uur (start verkoop seizoen 2021/22) al in verkoop zijn.

Is de voorstelling die u wilt bezoeken uitverkocht?
Sommige voorstellingen raken snel uitverkocht. Bij de uitverkochte voorstelling op de website verschijnt de knop 'wachtlijst'. Hiermee kunt u zich op de wachtlijst registreren. Zodra er kaarten beschikbaar komen, benaderen wij deze wachtlijst per mail op volgorde van inschrijving.

Is de voorstelling die u zou bezoeken geannuleerd, wilt u kaarten teruggeven/ruilen?
Klik hier voor alle informatie omtrent annuleringen en ruilingen.

Ik kan de knop 'Klik hier om uw tegoedbon te verzilveren'  niet aanklikken?
Dit kan liggen aan de browser waarmee u reserveert. Wellicht is deze verouderd. De browsers waarmee dit in ieder geval zou moeten werken zijn: Google Chrome, Safari, Microsoft Internet Explorer en Firefox. Wanneer het ook via een van deze browsers niet lukt, maakt u dan uw reservering af en stuur een email met de vouchercodes van uw tegoedbonnen naar kassa@theaterdestoep.nl. Wij zullen deze dan verrekenen met uw reservering en het bedrag terugstorten (let wel: alleen bij een volledig afgehandelde nieuwe order voor de komende periode!).

Hoe kan in online betalen met de tegoedbon?
In het betaalscherm klikt u in stap 2 (na de keuze van uw voorstellingen) op de roze knop 'Klik hier om uw tegoedbon te verzilveren'. In het kader dat dan opent vult u de 12 cijferige vouchercode van uw tegoedbon in en klikt u op OK. Wanneer er dan nog een bedrag blijft openstaan, kunt u een nieuwe betaalmethode aangeven (ook nogmaals een tegoedbon) tot het gehele bedrag is voldaan. Blijft er nog tegoed over op uw bon? Dan kunt u deze bon binnen de geldigheidsperiode opnieuw gebruiken bij een nieuwe reservering. TIP: print de bon even opnieuw uit voor de juiste waarde of schrijf de juiste waarde op uw bon om verwarring te voorkomen. Voor een uitgebreide omschrijving klik hier

Ik kan de link in de bevestigingen met de e-tickets niet openen?
Dit kan liggen aan de browser waarmee u reserveert. Wellicht is deze verouderd. De browsers waarmee dit in ieder geval zou moeten werken zijn: Google Chrome, Safari, Microsoft Internet Explorer en Firefox. Wanneer het ook via een van deze browsers niet lukt, stuurt u dan een mail naar kassa@theaterdestoep.nl. Wij zullen de tickets dan naar u toesturen.

Tegoedbon verloopt bijna, wat nu?
Een tegoedbon is geldig tot 1 jaar na uitgifte. Wanneer uw tegoedbon bijna verloopt, bestaat de mogelijkheid de tegoedbon te verlengen. Dit kan met 6 maanden voor € 3,50 via onze theaterkassa. Wij geven geen geld terug op een tegoedbon.

Wanneer de tegoedbon tijdens de lockdown verloopt en u heeft deze nog niet kunnen gebruiken omdat er door Corona nog geen nieuwe voorstellingen in verkoop zijn gegaan, wordt uw tegoedbon automatisch (gratis) verlengd. In uw order ziet u de vervaldatum staan op uw tegoedbon. Wij bekijken dit per kwartaal opnieuw.

De vouchers (tegoedbon C) die zijn uitgegeven omdat een voorstelling vanwege Corona is komen te vervallen zijn 24 maanden geldig na de uitgiftedatum. In uw order ziet u de vervaldatum staan op uw tegoedbon. 

Bent u uw toegangskaarten kwijt?
Bij de kassa kunt u kopiekaarten aanvragen. Kosten bedragen € 3,50 per handeling. Dit kan alleen als uw aankoop geregistreerd staat in ons reserveringssysteem. Geef dus bij uw reservering altijd uw naam en volledige adres op.

Is voor baby's ook een kaartje nodig? (ook wanneer deze op schoot zit?)
Ook voor baby's dient een kaartje gekocht te worden, ook wanneer deze op schoot zit.

Mijn stoelnummers zijn niet opeenvolgend, zitten we wel naast elkaar?
Onze Grote Zaal kent een even en een oneven kant die in het midden bij elkaar komen. De even kant telt dus stoelnummers 2, 4, 6 enz en de oneven kant 1, 3, 5 enz. Zie de zaalplattegronden voor een duidelijk beeld.
Onze Kleine Zaal heeft wel opeenvolgende stoelnummers. Zie de zaalplattegronden.

Hoe is de rangindeling in de zalen?
Zowel de Grote Zaal als de Kleine Zaal kennen maar één rang.

Beschikt het theater over ringleidingen voor slechthorenden?
Het theater beschikt ook over ringleidingen voor slechthorenden. Deze kunt u afhalen bij de garderobe voorafgaand aan de voorstelling. Wij verzoeken u daar aan te geven of u in de Grote Zaal of Kleine Zaal een voorstelling bezoekt. Dit i.v.m. de verschillende systemen.

Mijn zoon/dochter heeft nog niet de leeftijd die staat aangegeven bij de voorstelling. Mag hij/zij naar de voorstelling komen?
Voorstellingen kunnen qua inhoud niet passend zijn voor bepaalde leeftijdscategorieën. Bij onze jeugd- en familievoorstellingen staat een 'vanaf'-leeftijd. Daarmee geeft het gezelschap/artiest aan vanaf welke leeftijd de voorstelling geschikt is, gebaseerd op inhoud en lengte van de voorstelling. Deze vanaf-leeftijd kunt u zien als een soort kijkwijzer. Uiteraard zijn er verschillen tussen kinderen in dezelfde leeftijdscategorie en in ontwikkeling. Het is aan de ouder/begeleider om te beslissen en hierbij rekening te houden met de vanaf-leeftijd.

Wanneer gaan de zaaldeuren open?
Het bezoekende gezelschap geeft aan wanneer de zaaldeuren geopend kunnen worden. Er is dus geen vast tijdstip waarop de zaaldeuren geopend worden, deze worden pas geopend als het gezelschap daar klaar voor is.

Wanneer is het pauze en hoe laat is de voorstelling afgelopen?
Niet alle voorstellingen hebben een pauze. Wij proberen ruim voor de voorstelling op onze website bij de voorstelling de eindtijd van de voorstelling te communiceren en aan te geven of er een pauze is. Ook vindt u voor de voorstelling de eindtijd en eventuele pauzetijd van uw voorstelling op de verticale schermen in de foyer. Deze tijden zijn altijd bij benadering.

Soms is het geluid hard in de zaal. Kan Theater de Stoep daar iets aan doen?
Bij elke voorstelling zijn technici van het theater en van het gezelschap betrokken. De technici van het theater helpen de technici van het gezelschap bij het opbouwen van de voorstelling. Tijdens de voorstelling bedienen de technici van het gezelschap de knoppen voor licht, geluid en speciale effecten en bepalen dus ook de geluidssterkte. Onze technici meten regelmatig de geluidssterkte om te voorkomen dat de toegestane limiet wordt overschreden.

Kunnen de etickets ook gescand worden op de mobiele telefoon? Is daar een App voor nodig?
Tickets laten scannen op de telefoon kan op 2 manieren:
1.    Wanneer u een App wilt gebruiken, dient u deze eenmalig te installeren op uw telefoon. 
2.    Wanneer u de tickets als pdf downloadt op uw telefoon (eerste blauwe link in de bevestigingsmail) kunnen wij deze ook, stuk voor stuk, scannen. Hier is geen app voor nodig maar het scannen zal dan iets meer tijd in beslag nemen.

Zijn de zalen en het theater voldoende geventileerd (ivm het corona-virus)?
Het luchtbehandelingssysteem bestaat uit een lucht invoer en een luchtafvoer systeem welke dusdanig is ingeregeld dat er een lichte overdruk is. Beide systemen zijn voorzien van filters. De lucht wordt dus niet gerecirculeerd. Dit systeem is er separaat voor de beide zalen, en nog een apart systeem voor de overige ruimten.

Heeft u het contactformulier ingevuld of een mail gestuurd en geen antwoord ontvangen?
Wij streven ernaar zo snel mogelijk op uw bericht te reageren. Wanneer u na 3 werkdagen nog geen bericht heeft ontvangen, vragen wij u eerst uw SPAM / ongewenste mailbox te controleren. Heeft u ook daar geen antwoord van ons aangetroffen? Wilt u ons dan nogmaals mailen? Wij zullen dan zo snel mogelijk reageren.


Staat uw vraag hier niet bij? Neem contact met ons op!