Veelgestelde vragen

Voor vragen mbt het Corona-virus klikt u hier!

Voor een overzicht van de geannuleerde / verplaatste voorstellingen als gevolg van het Corona-virus klik hier.

Klik hier voor ons protocol voor een verantwoord bezoek aan ons theater gedurende de periode dat de Corona-maatregelen van kracht zijn.

Mag ik met mijn vriend(in), oma, opa, kleinkind het theater bezoeken gedurende de periode dat de Corona-maatregelen van kracht zijn?
Uiteraard kunt u samen met vrienden of familie die niet tot uw huishouden behoren het theater bezoeken. Onze zaal is gedurende de Corona-periode ingedeeld voor verkoop per twee stoelen naast elkaar, bedoeld voor bezoekers uit eenzelfde huishouden. Alleen zo kunnen wij zorgen dat men voldoende afstand houdt van anderen die niet uit hetzelfde huishouden komen. Volwassenen die het theater bezoeken met (klein) kinderen onder de 13 jaar hoeven onderling geen afstand te houden en kunnen het theater samen bezoeken en naast elkaar zitten. Reserveert u voor meerdere huishoudens, reserveer dan per huishouden in een aparte order zodat u zeker bent van de gepaste afstand in de zaal. Reserveert u voor een bezoek met (klein) kind(eren), dan kunt u dit in het bestelproces aangeven.

Is de voorstelling die u wilt bezoeken uitverkocht?
Sommige voorstellingen raken snel uitverkocht. Bij de uitverkochte voorstelling op de website verschijnt de knop 'wachtlijst'. Hiermee kunt u zich op de wachtlijst registreren. Zodra er kaarten beschikbaar komen, benaderen wij deze wachtlijst per mail op volgorde van inschrijving.

Is de voorstelling die u zou bezoeken geannuleerd, wilt u kaarten teruggeven/ruilen?
Klik hier voor alle informatie omtrent annuleringen en ruilingen.

Ik wil alleen (1 kaartje) de voorstelling bezoeken, kan dat?
In de tijdelijke opstelling van onze 1,5 meter zalen zijn slechts beperkt losse plaatsen beschikbaar. Ziet u de keuze niet meer staan dan zijn de losse plaatsen uitverkocht. U kunt zich dan nog wel inschrijven op een reserveringslijst door te bellen of mailen met onze kassamedewerker (0181-652222 / kassa@theaterdestoep.nl). Mochten er plaatsen vrijkomen, zullen wij u vrijblijvend benaderen of u nog interesse heeft de voorstelling te bezoeken.

Ik kan de knop 'Klik hier om uw tegoedbon te verzilveren'  niet aanklikken?
Dit kan liggen aan de browser waarmee u reserveert. Wellicht is deze verouderd. De browsers waarmee dit in ieder geval zou moeten werken zijn: Google Chrome, Safari, Microsoft Internet Explorer en Firefox. Wanneer het ook via een van deze browsers niet lukt, maakt u dan uw reservering af en stuur een email met de vouchercodes van uw tegoedbonnen naar kassa@theaterdestoep.nl. Wij zullen deze dan verrekenen met uw reservering en het bedrag terugstorten (let wel: alleen bij een volledig afgehandelde nieuwe order voor de komende periode!).

Hoe kan in online betalen met de tegoedbon?
In het betaalscherm klikt u in stap 2 (na de keuze van uw voorstellingen) op de roze knop 'Klik hier om uw tegoedbon te verzilveren'. In het kader dat dan opent vult u de 12 cijferige vouchercode van uw tegoedbon in en klikt u op OK. Wanneer er dan nog een bedrag blijft openstaan, kunt u een nieuwe betaalmethode aangeven (ook nogmaals een tegoedbon) tot het gehele bedrag is voldaan. Blijft er nog tegoed over op uw bon? Dan kunt u deze bon binnen de geldigheidsperiode opnieuw gebruiken bij een nieuwe reservering. TIP: print de bon even opnieuw uit voor de juiste waarde of schrijf de juiste waarde op uw bon om verwarring te voorkomen. Voor een uitgebreide omschrijving klik hier

Tegoedbon verloopt bijna, wat nu?
Een tegoedbon is geldig tot 1 jaar na uitgifte. Wanneer uw tegoedbon bijna verloopt, bestaat de mogelijkheid de tegoedbon te verlengen. Dit kan met 6 maanden voor € 3,50 via onze theaterkassa. Wij geven geen geld terug op een tegoedbon.

Bent u uw toegangskaarten kwijt?
Bij de kassa kunt u kopiekaarten aanvragen. Kosten bedragen € 3,50 per handeling. Dit kan alleen als uw aankoop geregistreerd staat in ons reserveringssysteem. Geef dus bij uw reservering altijd uw naam en volledige adres op.

Is voor baby's ook een kaartje nodig? (ook wanneer deze op schoot zit?)
Ook voor baby's dient een kaartje gekocht te worden, ook wanneer deze op schoot zit.

Mijn stoelnummers zijn niet opeenvolgend, zitten we wel naast elkaar?
Onze Grote Zaal kent een even en een oneven kant die in het midden bij elkaar komen. De even kant telt dus stoelnummers 2, 4, 6 enz en de oneven kant 1, 3, 5 enz. Zie de zaalplattegronden voor een duidelijk beeld.
Onze Kleine Zaal heeft wel opeenvolgende stoelnummers. Zie de zaalplattegronden.

In de periode dat de Corona-maatregelen van kracht zijn, is er geen rij- en stoelnummer vermeld op uw ticket. U koopt een ticket binnen een bepaald tijdslot. Per twee aaneensluitende stoelen worden er telkens minimaal drie stoelen vrijgehouden, zodat 1,5 meter maatregel gewaarborgd blijft. Bij de kindervoorstellingen worden de vrije stoelen gebruikt door kinderen, omdat kinderen tot elkaar en andere volwassenen geen 1,5 meter afstand hoeven te houden.

Hoe is de rangindeling in de zalen?
Zowel de Grote Zaal als de Kleine Zaal kennen maar één rang.

Beschikt het theater over ringleidingen voor slechthorenden?
Het theater beschikt ook over ringleidingen voor slechthorenden. Deze kunt u afhalen bij de garderobe voorafgaand aan de voorstelling. Wij verzoeken u daar aan te geven of u in de Grote Zaal of Kleine Zaal een voorstelling bezoekt. Dit i.v.m. de verschillende systemen.

Mijn zoon/dochter heeft nog niet de leeftijd die staat aangegeven bij de voorstelling. Mag hij/zij naar de voorstelling komen?
Voorstellingen kunnen qua inhoud niet passend zijn voor bepaalde leeftijdscategorieën. Bij onze jeugd- en familievoorstellingen staat een 'vanaf'-leeftijd. Daarmee geeft het gezelschap/artiest aan vanaf welke leeftijd de voorstelling geschikt is, gebaseerd op inhoud en lengte van de voorstelling. Deze vanaf-leeftijd kunt u zien als een soort kijkwijzer. Uiteraard zijn er verschillen tussen kinderen in dezelfde leeftijdscategorie en in ontwikkeling. Het is aan de ouder/begeleider om te beslissen en hierbij rekening te houden met de vanaf-leeftijd.

Wanneer gaan de zaaldeuren open?
Het bezoekende gezelschap geeft aan wanneer de zaaldeuren geopend kunnen worden. Er is dus geen vast tijdstip waarop de zaaldeuren geopend worden, deze worden pas geopend als het gezelschap daar klaar voor is.

In de Corona-periode werken we met tijdsloten waarin de zaaldeuren geopend worden. Het tijdslot vindt u op uw kaartje. U wordt door onze medewerkers via de horeca meteen naar de zaal doorverwezen.

Wanneer is het pauze en hoe laat is de voorstelling afgelopen?
Niet alle voorstellingen hebben een pauze. Wij proberen ruim voor de voorstelling op onze website bij de voorstelling de eindtijd van de voorstelling te communiceren en aan te geven of er een pauze is. Ook vindt u voor de voorstelling de eindtijd en eventuele pauzetijd van uw voorstelling op de verticale schermen in de foyer. Deze tijden zijn altijd bij benadering.

In de Corona-periode zullen voorstellingen zonder pauze worden gespeeld.

Soms is het geluid hard in de zaal. Kan Theater de Stoep daar iets aan doen?
Bij elke voorstelling zijn technici van het theater en van het gezelschap betrokken. De technici van het theater helpen de technici van het gezelschap bij het opbouwen van de voorstelling. Tijdens de voorstelling bedienen de technici van het gezelschap de knoppen voor licht, geluid en speciale effecten en bepalen dus ook de geluidssterkte. Onze technici meten regelmatig de geluidssterkte om te voorkomen dat de toegestane limiet wordt overschreden.

Kunnen de etickets ook gescand worden op de mobiele telefoon? Is daar een App voor nodig?
Tickets laten scannen op de telefoon kan op 2 manieren:
1.    Wanneer u de App wilt gebruiken, dient u deze eenmalig te installeren op uw telefoon. Men kan in de App Store zoeken op 'Wallet-ticket’. Bij Android kunt u dan bijvoorbeeld de App ‘WalletPasses’ installeren en bij Iphone de App ‘Tickets Wallet’ maar er zijn meerdere Apps beschikbaar. Wanneer u de App heeft geïnstalleerd kunt u vervolgens de tickets downloaden en zult u deze in de App terugvinden. Via de App werkt iets sneller aan de deur.
2.    Wanneer u de tickets als pdf download op uw telefoon (eerste blauwe link in de bevestigingsmail) kunnen wij deze ook, stuk voor stuk, scannen. Hier is geen app voor nodig maar het scannen zal dan iets meer tijd in beslag nemen.

Zijn de zalen en het theater voldoende geventileerd (ivm het corona-virus)?
Het luchtbehandelingssysteem bestaat uit een lucht invoer en een luchtafvoer systeem welke dusdanig is ingeregeld dat er een lichte overdruk is. Beide systemen zijn voorzien van filters. De lucht wordt dus niet gerecirculeerd. Dit systeem is er separaat voor de beide zalen, en nog een apart systeem voor de overige ruimten.

Staat uw vraag hier niet bij? Neem contact met ons op!