Veelgestelde vragen

Voor een overzicht van de geannuleerde / verplaatste voorstellingen als gevolg van het Corona-virus klik hier.

Corona-maatregelen vanaf september 2021? 
Klik hier voor ons Coronaprotocol. 

Kan ik de voorstelling bezoeken met het gele boekje of met een negatieve testuitslag van de GGD of huisarts?
Wij kunnen aan de deur alleen een QR code scannen. Deze kunt u aanmaken via de Coronacheck app als u beide vaccinaties heeft gehad. Anders dient u getest te worden via testenvoortoegang.org of u kunt een herstelbewijs laten zien in de Coronacheck app.

Ik heb geen mobiele telefoon om de Coronacheckapp op te installeren. Hoe kom ik aan een QR code die gescand kan worden aan de deur?
Via de website coronacheck.nl kunt u een papieren versie ontvangen met een QR code erop.

Ik heb geen geldige DigiD op dit moment. Hoe kan ik toch de voorstelling bezoeken?
Wanneer u op dit moment geen gebruik kunt maken van uw DigiD omdat deze nog in aanvraag is, kunt u een testafspraak maken via testenvoortoegang.nl om een papieren toegangsbewijs met QR code te verkrijgen. Kijk op coronacheck.nl.

Werkt de Coronacheck app ook offline?
Om je coronabewijs te maken heb je op dat moment verbinding met internet nodig. Daarnaast moet de CoronaCheck één keer per drie dagen online zijn om instellingen op te halen. Om de QR-code vervolgens te tonen heb je geen internet nodig. Als je bij een evenement of op het vliegveld bent heb je dus geen internetverbinding nodig. (bron coronacheck.nl)

Niet alle voorstellingen/tickets verschijnen in de app?
Inmiddels is dit probleem verholpen. Neem contact op met onze theaterkassa (kassa@theaterdestoep.nl / 0181-652222) als u dit probleem nog steeds ervaart.

In mijn app staan tickets voor een barokconcert in Simonshaven in plaats van de voorstelling op diezelfde dag en tijd in het theater?
Dit probleem is inmiddels verholpen. Druk op het rondje met de datum van uw voorstelling of concert. Na enkele minuten ziet u de juiste afbeelding en het juiste ticket in de chat verschijnen. Mocht dit niet werken, probeer dan ook een keer de app opnieuw op te starten. Ervaart u toch nog problemen? Neem dan contact op met onze theaterkassa (kassa@theaterdestoep.nl / 0181-652222).

Hoe download ik de Close app?
Wanneer u tickets bestelt, ontvangt u in de orderbevestiging de link naar de Close app. Wanneer u de app installeert op uw mobiele telefoon (door de QR code te scannen of de link aan te klikken) verschijnen na enkele minuten alle tickets in uw app. Ook de tickets die u op een later moment bestelt bij De Stoep komen automatisch in de app te staan. De app zal ook in de Playstore of Appstore te verkrijgen zijn.

Hoe gebruik ik de Close app?

  • U opent de app en klikt op aanmelden. Hier vult u het mobiele nummer in dat u ook gebruikt om tickets mee te bestellen. Let op: de 0 is al ingevoerd. U voert dus de laatste 9 cijfers in van uw mobiele nummer.
  • Vul de zes-cijferige code in die u via sms ontvangt.
  • De overige stappen spreken voor zich. Belangrijk is dat u toestemming geeft om op de hoogte gehouden te worden van belangrijke updates en toestaat dat de Close App u berichten mag sturen.

Let op: Nog geen tickets in de app ontvangen? Dan zou het kunnen zijn dat uw mobiele telefoonnummer niet bij ons bekend is. Geef uw mobiele telefoonnummer dan door aan onze theaterkassa (kassa@theaterdestoep.nl / 0181-652222). Binnen twee uur na het verwerken van uw nummer in ons klantsysteem, koppelt de app uw gegevens aan uw tickets. Ziet u uw tickets niet binnen twee uur in de app, neem dan contact op met onze theaterkassa.

Waar staan mijn kaartjes in de app?
Na aanmelding vind je in het startscherm een ronde knop met daarop de afbeelding van uw voorstelling(en). Tik hierop om de chat te openen met alle benodigde informatie voor het evenement. Door rechtsonder op de 'info' te tikken, kom je in het infoscherm met meer details over het evenement. Je tickets worden bovenaan vermeld. Blader door je tickets, tik op het ticket om deze te openen en titk op (i) voor meer details.

Ik wil mijn tickets cadeau doen aan / delen met iemand anders, kan dat via de app?
U kunt diegene die u de kaart(en) wilt geven stuk voor stuk uitnodigen in de app via het + teken onderin de chat waar 'uitnodigen contacten' (Android) of 'uitnodigen groepsleden' (Iphone) bij staat. Daarna stap u eventueel zelf uit de app door het rondje met de voorstelling langer in te drukken en deze te verwijderen. Houdt u zelf ook een of meerdere ticket(s), dan kunt u onder de tickets zien welke u hebt gedeeld door de naam die onder het ticket staat. Onder het ticket dat u niet heeft gedeeld, staat 'jij' of uw eigen naam.

Ik zie voorstellingen in de app waarvan ik de kaarten heb teruggegeven of geruild?
Uw tickets zijn ongeldig. U kunt de voorstelling uit uw app verwijderen door iets langer op het bolletje te klikken en dan te kiezen voor verwijderen. U kunt dit alleen zelf doen.

In het algemeen kan het bij problemen helpen de app even af te sluiten en opnieuw op te starten. 

 

Sommige voorstellingen hebben al zaalbezetting terwijl de verkoop pas net is begonnen. Hoe kan dat?
Omdat door corona veel voorstellingen met publiek zijn verplaatst naar komend seizoen, kan het zo zijn dat er al zaalbezetting is in de voorstelling die u wilt gaan reserveren.

Is de voorstelling die u wilt bezoeken uitverkocht?
Sommige voorstellingen raken snel uitverkocht. Bij de uitverkochte voorstelling op de website verschijnt de knop 'wachtlijst'. Hiermee kunt u zich op de wachtlijst registreren. Zodra er kaarten beschikbaar komen, benaderen wij deze wachtlijst per mail op volgorde van inschrijving.

Is de voorstelling die u zou bezoeken geannuleerd, wilt u kaarten teruggeven/ruilen?
Klik hier voor alle informatie omtrent annuleringen en ruilingen.

Ik kan de knop 'Klik hier om uw tegoedbon te verzilveren' niet aanklikken?
Dit kan liggen aan de browser waarmee u reserveert. Wellicht is deze verouderd. De browsers waarmee dit in ieder geval zou moeten werken zijn: Google Chrome, Safari, Microsoft Internet Explorer en Firefox. Wanneer het ook via een van deze browsers niet lukt, maakt u dan uw reservering af en stuur een email met de vouchercodes van uw tegoedbonnen naar kassa@theaterdestoep.nl. Wij zullen deze dan verrekenen met uw reservering en het bedrag terugstorten (let wel: alleen bij een volledig afgehandelde nieuwe order voor de komende periode!).

Hoe kan in online betalen met de tegoedbon?
In het betaalscherm klikt u in stap 2 (na de keuze van uw voorstellingen) op de roze knop 'Klik hier om uw tegoedbon te verzilveren'. In het kader dat dan opent vult u de 12 cijferige vouchercode van uw tegoedbon in en klikt u op OK. Wanneer er dan nog een bedrag blijft openstaan, kunt u een nieuwe betaalmethode aangeven (ook nogmaals een tegoedbon) tot het gehele bedrag is voldaan. Blijft er nog tegoed over op uw bon? Dan kunt u deze bon binnen de geldigheidsperiode opnieuw gebruiken bij een nieuwe reservering. TIP: print de bon even opnieuw uit voor de juiste waarde of schrijf de juiste waarde op uw bon om verwarring te voorkomen. Voor een uitgebreide omschrijving klik hier

Ik kan de link in de bevestigingen met de e-tickets niet openen?
Dit kan liggen aan de browser waarmee u reserveert. Wellicht is deze verouderd. De browsers waarmee dit in ieder geval zou moeten werken zijn: Google Chrome, Safari, Microsoft Internet Explorer en Firefox. Wanneer het ook via een van deze browsers niet lukt, stuurt u dan een mail naar kassa@theaterdestoep.nl. Wij zullen de tickets dan naar u toesturen.

Tegoedbon verloopt bijna, wat nu?
Een tegoedbon is geldig tot 1 jaar na uitgifte. Wanneer uw tegoedbon bijna verloopt, bestaat de mogelijkheid de tegoedbon te verlengen. Dit kan met 6 maanden voor € 3,50 via onze theaterkassa. Wij geven geen geld terug op een tegoedbon.

Wanneer de tegoedbon tijdens de lockdown verloopt en u heeft deze nog niet kunnen gebruiken omdat er door Corona nog geen nieuwe voorstellingen in verkoop zijn gegaan, wordt uw tegoedbon automatisch (gratis) verlengd. In uw order ziet u de vervaldatum staan op uw tegoedbon. Wij bekijken dit per kwartaal opnieuw.

De vouchers (tegoedbon C) die zijn uitgegeven omdat een voorstelling vanwege Corona is komen te vervallen zijn 24 maanden geldig na de uitgiftedatum. In uw order ziet u de vervaldatum staan op uw tegoedbon. 

Bent u uw toegangskaarten kwijt?
Bij de kassa kunt u kopiekaarten aanvragen. Kosten bedragen € 3,50 per handeling. Dit kan alleen als uw aankoop geregistreerd staat in ons reserveringssysteem. Geef dus bij uw reservering altijd uw naam en volledige adres op.

Is voor baby's ook een kaartje nodig? (ook wanneer deze op schoot zit?)
Ook voor baby's dient een kaartje gekocht te worden, ook wanneer deze op schoot zit.

Mijn stoelnummers zijn niet opeenvolgend, zitten we wel naast elkaar?
Onze Grote Zaal kent een even en een oneven kant die in het midden bij elkaar komen. De even kant telt dus stoelnummers 2, 4, 6 enz en de oneven kant 1, 3, 5 enz. Zie de zaalplattegronden voor een duidelijk beeld.
Onze Kleine Zaal heeft wel opeenvolgende stoelnummers. Zie de zaalplattegronden.

Hoe is de rangindeling in de zalen?
Zowel de Grote Zaal als de Kleine Zaal kennen maar één rang.

Beschikt het theater over ringleidingen voor slechthorenden?
Het theater beschikt ook over ringleidingen voor slechthorenden. Deze kunt u afhalen bij de garderobe voorafgaand aan de voorstelling. Wij verzoeken u daar aan te geven of u in de Grote Zaal of Kleine Zaal een voorstelling bezoekt. Dit i.v.m. de verschillende systemen.

Mijn zoon/dochter heeft nog niet de leeftijd die staat aangegeven bij de voorstelling. Mag hij/zij naar de voorstelling komen?
Voorstellingen kunnen qua inhoud niet passend zijn voor bepaalde leeftijdscategorieën. Bij onze jeugd- en familievoorstellingen staat een 'vanaf'-leeftijd. Daarmee geeft het gezelschap/artiest aan vanaf welke leeftijd de voorstelling geschikt is, gebaseerd op inhoud en lengte van de voorstelling. Deze vanaf-leeftijd kunt u zien als een soort kijkwijzer. Uiteraard zijn er verschillen tussen kinderen in dezelfde leeftijdscategorie en in ontwikkeling. Het is aan de ouder/begeleider om te beslissen en hierbij rekening te houden met de vanaf-leeftijd.

Wanneer gaan de zaaldeuren open?
Het bezoekende gezelschap geeft aan wanneer de zaaldeuren geopend kunnen worden. Er is dus geen vast tijdstip waarop de zaaldeuren geopend worden, deze worden pas geopend als het gezelschap daar klaar voor is.

Wanneer is het pauze en hoe laat is de voorstelling afgelopen?
Niet alle voorstellingen hebben een pauze. Wij proberen ruim voor de voorstelling op onze website bij de voorstelling de eindtijd van de voorstelling te communiceren en aan te geven of er een pauze is. Ook vindt u voor de voorstelling de eindtijd en eventuele pauzetijd van uw voorstelling op de verticale schermen in de foyer. Deze tijden zijn altijd bij benadering.

Soms is het geluid hard in de zaal. Kan Theater de Stoep daar iets aan doen?
Bij elke voorstelling zijn technici van het theater en van het gezelschap betrokken. De technici van het theater helpen de technici van het gezelschap bij het opbouwen van de voorstelling. Tijdens de voorstelling bedienen de technici van het gezelschap de knoppen voor licht, geluid en speciale effecten en bepalen dus ook de geluidssterkte. Onze technici meten regelmatig de geluidssterkte om te voorkomen dat de toegestane limiet wordt overschreden.

Kunnen de etickets ook gescand worden op de mobiele telefoon? Is daar een App voor nodig?
Tickets laten scannen op de telefoon kan op 2 manieren:
1.    U kunt de tickets openen in de Stoep Close app. De link om deze app te installeren ontvangt u na bestelling van uw tickets.
2.    Wanneer u de tickets als pdf downloadt op uw telefoon kunnen wij deze ook, stuk voor stuk, scannen. Hier is geen app voor nodig maar het scannen zal dan iets meer tijd in beslag nemen.

Zijn de zalen en het theater voldoende geventileerd (ivm het Corona-virus)?
Het luchtbehandelingssysteem bestaat uit een lucht invoer en een luchtafvoer systeem welke dusdanig is ingeregeld dat er een lichte overdruk is. Beide systemen zijn voorzien van filters. De lucht wordt dus niet gerecirculeerd. Dit systeem is er separaat voor de beide zalen, en nog een apart systeem voor de overige ruimten.

Heeft u het contactformulier ingevuld of een mail gestuurd en geen antwoord ontvangen?
Wij streven ernaar zo snel mogelijk op uw bericht te reageren. Wanneer u na 3 werkdagen nog geen bericht heeft ontvangen, vragen wij u eerst uw SPAM / ongewenste mailbox te controleren. Heeft u ook daar geen antwoord van ons aangetroffen? Wilt u ons dan nogmaals mailen? Wij zullen dan zo snel mogelijk reageren.


Staat uw vraag hier niet bij? Neem contact met ons op!