Veelgestelde vragen

Is de voorstelling die u wilt bezoeken uitverkocht?
Sommige voorstellingen raken snel uitverkocht. U kunt zich op de wachtlijst laten plaatsen door een telefoontje naar onze theaterkassa (0181-652222) of via de website. U ontvangt bericht zodra er kaarten beschikbaar komen.

Is de voorstelling die u zou bezoeken geannuleerd?
Helaas komt het soms voor dat door onvoorziene omstandigheden een voorstelling wordt geannuleerd. Het theater zal er in dergelijke gevallen alles aan doen u tijdig te informeren. Het is daarom van belang dat ons theater beschikt over juiste gegevens als o.a. telefoonnummer/e-mailadres. In geval van annulering door ons theater wordt de toegangsprijs exclusief administratiekosten teruggestort op uw rekening.

Wilt u toegangskaarten teruggeven/ruilen?
Tot 48 uur voor de voorstelling kunnen gekochte kaarten omgeruild worden voor een andere voorstelling of voor een tegoedbon. Dit kan zowel aan de kassa als telefonisch (0181-652222) tijdens de kassa-uren overdag. Kosten zijn € 3,50 per kaart. Restitutie en achteraf inleveren van kaarten is niet mogelijk. De tegoedbon is geldig tot 1 jaar na uitgifte.

Tegoedbon verloopt bijna, wat nu?
Een tegoedbon is geldig tot 1 jaar na uitgifte. Wanneer uw tegoedbon bijna verloopt, bestaat de mogelijkheid de tegoedbon te verlengen. Dit kan met 6 maanden voor € 3,50 via onze theaterkassa.

Bent u uw toegangskaarten kwijt?
Bij de kassa kunt u kopiekaarten aanvragen. Kosten bedragen € 3,50 per handeling. Dit kan alleen als uw aankoop geregistreerd staat in ons reserveringssysteem. Geef dus bij uw reservering altijd uw naam en volledige adres op.

Tot welke leeftijd geldt de kinderprijs?
De kinderprijs geldt voor kinderen tot en met 12 jaar. 

Is voor baby's ook een kaartje nodig? (ook wanneer deze op schoot zit?)
Ook voor baby's dient een kaartje gekocht te worden, ook wanneer deze op schoot zit.

Mijn stoelnummers zijn niet opeenvolgend, zitten we wel naast elkaar?
Onze Grote Zaal kent een even en een oneven kant die in het midden bij elkaar komen. De even kant telt dus stoelnummers 2, 4, 6 enz en de oneven kant 1, 3, 5 enz. Zie de zaalplattegronden voor een duidelijk beeld.
Onze Kleine Zaal heeft wel opeenvolgende stoelnummers. Zie de zaalplattegronden.

Hoe is de rangindeling in de zalen?
Zowel de Grote Zaal als de Kleine Zaal kennen maar één rang.

Beschikt het theater over ringleidingen voor slechthorenden?
Het theater beschikt ook over ringleidingen voor slechthorenden. Deze kunt u afhalen bij de garderobe voorafgaand aan de voorstelling. Wij verzoeken u daar aan te geven of u in de Grote Zaal of Kleine Zaal een voorstelling bezoekt. Dit i.v.m. de verschillende systemen.

Mijn zoon/dochter heeft nog niet de leeftijd die staat aangegeven bij de voorstelling. Mag hij/zij naar de voorstelling komen?
Voorstellingen kunnen qua inhoud niet passend zijn voor bepaalde leeftijdscategorieën. Bij onze jeugd- en familievoorstellingen staat een 'vanaf'-leeftijd. Daarmee geeft het gezelschap/artiest aan vanaf welke leeftijd de voorstelling geschikt is, gebaseerd op inhoud en lengte van de voorstelling. Deze vanaf-leeftijd kunt u zien als een soort kijkwijzer. Uiteraard zijn er verschillen tussen kinderen in dezelfde leeftijdscategorie en in ontwikkeling. Het is aan de ouder/begeleider om te beslissen en hierbij rekening te houden met de vanaf-leeftijd.

Soms is het geluid hard in de zaal. Kan Theater de Stoep daar iets aan doen?
Bij elke voorstelling zijn technici van het theater en van het gezelschap betrokken. De technici van het theater helpen de technici van het gezelschap bij het opbouwen van de voorstelling. Tijdens de voorstelling bedienen de technici van het gezelschap de knoppen voor licht, geluid en speciale effecten en bepalen dus ook de geluidssterkte. Onze technici meten regelmatig de geluidssterkte om te voorkomen dat de toegestane limiet wordt overschreden.

Ik heb al kaarten gekocht voor seizoen 2017/2018. Tellen deze voorstellingen mee om Vriend te worden wanneer ik voor 1 juli op minimaal 4 voorstellingen uitkom?
Een aantal voorstellingen voor seizoen 2017/18 is reeds in verkoop gegaan in seizoen 2016/17. Deze voorstellingen tellen mee in het aantal voorstellingen om Vriend te worden. Wanneer u in totaal 4 voorstellingen of meer heeft gereserveerd voor seizoen 2017/18 vòòr 1 juli 2017, wordt u automatisch Vriend van Theater de Stoep.

 

Staat uw vraag hier niet bij? Neem contact met ons op!