Mededeling mbt het Coronavirus

Update 1 juli 2020

Op dit moment zijn wij druk bezig om de bezoekers in te lichten omtrent de definitief verplaatste en geannuleerde voorstellingen en de antwoordformulieren te verwerken. Een overzicht van de definitief verplaatste of geannuleerde voorstellingen vind u hier.

Voor voorstellingen die verplaatst zijn naar een datum in de periode september tot en met december 2020 zullen bezoekers die op hun antwoordformulier hebben aangegeven de voorstelling te willen bezoeken op de nieuwe datum de komende maand hun nieuwe etickets ontvangen. Bezoekers van voorstellingen die zijn verplaatst naar een datum in 2021 kunnen de tickets gebruiken die ze al hebben ontvangen voor de oorspronkelijke datum. Deze tickets blijven geldig.

De komende periode wordt het theater volledig 1,5 meter proof gemaakt zodat we vanaf september onderstaande richtlijnen kunnen hanteren en u weer veilig kunnen ontvangen voor voorstellingen binnen de 1,5 meter maatregelen. Lees hier het Protocol Verantwoord Theaterbezoek.  

Update 3 juni 2020

Zoals bij de meesten van u bekend, is het vanaf 1 juni toegestaan om 30 bezoekers te ontvangen in het theater. Maar hoe graag wij ook onze deuren weer voor u willen openen; een openstelling met 30 bezoekers is voor ons niet haalbaar.

Wij hebben dan ook besloten deze maand geen programmering voor 30 bezoekers aan te bieden. Wij beraden ons nog over openstelling vanaf 1 juli vanwege het feit dat theaters dan 100 bezoekers mogen ontvangen. Of wij open gaan in juli is o.a. afhankelijk van haalbaarheid en geschikt aanbod in de zomerperiode.

Onze medewerkers werken over het algemeen vanuit huis. Wilt u contact met iemand van het theater? U kunt ons bereiken via kassa@theaterdestoep.nl.

Update 27 mei 2020

Graag informeren wij u in het kort wat de stand van zaken op dit moment is.

Bezoekers van definitief geannuleerde voorstellingen (voorstellingen die niet ingehaald kunnen worden) zijn hier inmiddels van op de hoogte gesteld. Daarnaast is er ook een groot aantal voorstellingen waarvoor een nieuwe datum wordt gepland in het aankomende seizoen. Dit proces is enigszins vertraagd omdat er lange tijd niet duidelijk was of het theater weer open kon, voor hoeveel personen en of er in het nieuwe seizoen ook sprake zou zijn van de anderhalve-meter-afstand maatregel. Inmiddels lijkt hier meer duidelijkheid in te komen en kunnen wij definitief voorstellingen gaan verplaatsen. Bezoekers met kaarten voor die voorstellingen die verplaatst gaan worden, ontvangen daarvan persoonlijk bericht. Uiteraard geldt dan ook dat wanneer u niet kunt op de nieuwe datum, dat u dan de keuze krijgt voor een tegoedbon, doneren of geld terug.

Voor nu willen wij u vragen nog even geduld te hebben en onze verdere berichten hieromtrent af te wachten. Afhandeling gebeurt op voorstellingsniveau. Wij hopen op uw begrip.

Update 14 mei 2020

Naar aanleiding van de maatregelen rondom het Coronavirus zijn alle voorstellingen tot en met 20 juni 2020 geannuleerd.

Wij krijgen veel vragen over de afhandeling van de tickets. Op dit moment wachten wij op de landelijke richtlijnen voor theaters. Zodra hier meer over bekend is, kunnen wij alle bezoekers informeren over de verdere afwikkeling van de tickets. Deze richtlijnen blijven helaas langer uit dan verwacht. Wij vragen u dus nog even geduld te hebben en danken u wederom voor uw begrip!

Update 9 april 2020

Het virus raakt ons allemaal, ook de culturele sector en de sport. Veel voorstellingen, festivals, wedstrijden en concerten worden noodgedwongen verplaatst of afgelast; musea en monumenten sluiten hun deuren. De verschillende brancheverenigingen slaan de handen ineen en roepen hun bezoekers op om hun ticket te bewaren tot de deuren weer open gaan: Bewaar je ticket, geniet later. Kijk voor meer informatie op www.bewaarjeticket.nl of lees het volledige nieuwsbericht.

Update 23 maart 2020

Zojuist is bekend geworden dat alle voorstellingen tot 1 juni 2020 worden geannuleerd.

Bezoekers van voorstellingen in de verlengde periode (7 april tm 1 juni) ontvangen zo snel mogelijk bericht per mail over de annulering. In een later stadium zullen wij alle bezoekers informeren over de verdere afwikkeling. Door deze nieuwe verlenging verwachten wij dat dit nog enige tijd zal duren. 

Wij danken u nogmaals voor uw begrip!

Het theater en de theaterkassa zijn deze periode eveneens gesloten voor publiek. Voor dringende zaken of contact met één van onze medewerkers vragen wij u een mail te sturen naar kassa@theaterdestoep.nl.*

*) Zie hieronder veelgestelde vragen! 

Update 15 maart 2020

Vandaag is bekend geworden dat alle voorstellingen t/m 6 april 2020 worden geannuleerd.

Bezoekers van voorstellingen in deze extra periode, 1 t/m 6 april, ontvangen deze week bericht per mail over de annulering. Gezien deze uitzonderlijke situatie kunnen wij onze bezoekers pas in een later stadium informeren over de verdere afwikkeling. Vermoedelijk zal dit enige tijd gaan duren vanwege de omvang van de maatregelen.

Wij danken u voor uw begrip!

12 maart 2020 

Zoals inmiddels landelijk bekend is gemaakt, gaan evenementen met meer dan 100 bezoekers uit voorzorg vanwege het Coronavirus niet door.

Om die reden hebben wij besloten om alle voorstellingen t/m 31 maart 2020 te annuleren.

Er wordt getracht om voor deze voorstellingen een alternatieve datum te vinden. Zodra er een datum is gevonden om de voorstelling, waarvoor u kaartjes heeft geboekt in te halen, dan zullen wij u uiteraard op de hoogte brengen.

Lukt het niet om een voorstelling te verplaatsen of komt de nieuwe datum u niet uit, dan krijgt u vanzelfsprekend bericht over de verdere afhandeling van de kaarten.

Het verplaatsen van voorstellingen vergt veel tijd, dus wij vragen u vriendelijk onze verdere berichten af te wachten. 

  • Welke voorstellingen zijn inmiddels definitief geannuleerd of verplaatst?

Klik hier voor een overzicht met de voorstellingen die definitief zijn geannuleerd of verplaatst.

  • Ik heb kaarten voor één of meerdere voorstellingen die zijn geannuleerd als gevolg van het Coronavirus maar ik heb nog geen bericht ontvangen van het theater?

Alle bezoekers van de voorstellingen van voorstellingen tussen 12 maart - 1 juli 2020 ontvangen een mail van het theater over de annulering van de voorstelling. Wij sturen de mail naar het mailadres van de koper van de kaart(en), aangezien dat het mailadres is dat in ons systeem bekend is. We gaan ervan uit dat deze dit doorgeeft aan zijn/haar medebezoekers.

Het kan zijn dat het bericht in de SPAM / ongewenste mail map terecht is gekomen. Wij verzoeken u dit eerst na te gaan.

Geen mail ontvangen en wel de koper van de kaarten? Stuur dan een mail naar kassa@theaterdestoep.nl.

  • Ik heb wel bericht ontvangen van het theater over de annulering maar nog niet over de verdere afhandeling?

Dit klopt. Op dit moment hebben we alleen de bezoekers van de definitief geannuleerde voorstellingen (voorstellingen die niet verplaatst kunnen worden) een formulier kunnen sturen.

We hebben een groot aantal voorstellingen wel kunnen verplaatsen naar een nieuwe datum. Totdat bekend is wat de richtlijnen zullen worden voor de theaters kunnen we de bezoekers hier nog niet van de op de hoogte brengen. We wachten nog op de landelijke richtlijnen om alle mogelijkheden te bekijken en definitief te kunnen besluiten of de voorstellingen door kunnen gaan op een nieuwe datum of alsnog geannuleerd moeten worden. Deze landelijke richtlijnen blijven helaas langer uit dan verwacht. We vragen u nog even geduld te hebben met betrekking tot deze voorstellingen.

  • Ik heb het formulier ingevuld maar nog geen geld terug op mijn rekening.

De verwerking van de terugstortingen duurt ongeveer 2 weken.

  • Ik heb gekozen of wil kiezen voor de tegoedbon met een geldigheid van 13 maanden. Wat gebeurt er als ik in die periode geen keuze heb kunnen maken en mijn tegoedbon verloopt?

We kunnen de toekomst helaas ook nog niet voorzien maar we gaan ervan uit dat u vanaf september weer genoeg keuze heeft uit vele mooie voorstellingen in seizoen 2020/2021. Daarbij is de bon 13 maanden geldig in de hoop dat we volgend jaar rond deze tijd het seizoen 2021/2022 hebben kunnen presenteren en in verkoop hebben kunnen nemen zodat u ook daarvoor de tegoedbon nog als betaling kunt gebruiken.

  • Ik probeer telefonisch contact op te nemen met het theater maar krijg alleen een antwoordbandje?

Dit klopt. Al onze medewerkers werken vanuit huis. Wanneer u dringende vragen heeft, kunt u een mail sturen naar kassa@theaterdestoep.nl. Deze mailbox wordt op werkdagen dagelijks uitgelezen. 

  • Hoe werkt het met ouders en kinderen in de nieuwe 1,5 meter indeling van de zaal?

Voor kindervoorstellingen gelden andere regels dan de reguliere voorstellingen. De ouders zitten in de zaal op steeds 2 stoelen met daartussen minimaal 3 ‘lege’ stoelen. Bij de kindervoorstelling zijn deze lege stoelen in gebruik voor de kinderen. 2 ouders met 1 kind zitten dus als 2 volwassenen naast elkaar op de daarvoor bestemde stoelen en het kind zit daar direct naast op een stoel die anders leeg blijft om de afstand tussen de volwassenen te bewaren. Zo blijven de volwassenen dus op afstand van elkaar en zitten de kinderen daar als het ware tussenin.

  • Ik kom met 1 volwassene en 1 kind maar kan alleen kaarten reserveren voor 2 volwassenen?

Dit klopt. Voor de zaalindeling is dit helaas niet anders in te richten. Komt u met 1 volwassene en 1 kind, kies dan 2 volwassenenkaarten (de prijs is gelijk). 

  • Wordt er bij het plaatsen van de bezoekers rekening gehouden met fysieke problemen? (slecht ter been, slecht zicht enzovoort)

Helaas kunnen we daar op dit moment geen garanties in geven. Uiteraard zullen we bij het plaatsen op de dag zelf waar mogelijk meedenken met de bezoeker maar als de zaal is uitverkocht zullen daar ook niet altijd mogelijkheden in zijn. Hier kunnen we dus de komende maanden geen toezeggingen in doen.

  • Hoe werkt een tijdslot?

De Grote Zaal is verdeeld in 3 tijdsloten. De Kleine Zaal in 2 tijdsloten. Een tijdslot bestaat uit een aantal rijen (bij de Grote Zaal bijvoorbeeld: rij 1 tm 9, rij 10 tm 16 en het balkon) en het tijdslot geeft een begin en eindtijd aan om de zaal binnen te komen. Op uw ticket staat bijvoorbeeld: tijdslot 2, rij 1 tm 9, inloop 19.45 – 20.00 uur. Zo proberen wij het publiek geleidelijk de zaal (en het theater) in te laten komen zodat het niet te druk wordt op bepaalde punten. Het kan dan wel voorkomen dat u al 30 minuten voor aanvang in de zaal plaats moet nemen maar dat is dan op het balkon in de grote zaal. Het balkon wordt alleen opengesteld bij de voorstellingen waarbij de zaal beneden al vol zit dus bij de populaire voorstellingen. Als u eerder komt, moet u dus nog even wachten in de foyer (maar liever hebben we daar natuurlijk zo min mogelijk mensen tegelijk) en als u later komt, kan het zijn dat u later geplaceerd wordt (als de zaal is uitverkocht) of in een ander tijdslot wordt geplaatst.

  • Hoe zit het met bijvoorbeeld hooikoortsklachten? Ben je dan welkom in het theater?

Wij zullen bij de toegang een ‘gezondheidscheck’ doen maar u kunt uiteraard aangeven dat u bijvoorbeeld last van hooikoorts heeft dan. Wij doen geen test of iets dergelijks, maar zullen alleen een aantal vragen stellen over uw gezondheid.

  • In het protocol staat laat uw jas zoveel mogelijk thuis of in de auto achter. Mag er geen jas mee de zaal in?

Uiteraard mag u uw jas meenemen, deze neemt u dan mee de zaal in.

  • Toiletbezoek alleen voor de voorstelling en in noodgevallen tijdens de voorstelling. Wat is een noodgeval in dit geval?

Een noodgeval is uiteraard als u niet anders kan. Na de voorstelling is het verzoek om het theater zo snel mogelijk te verlaten maar uiteraard kunt u dan ook in geval van nood het toilet nog bezoeken.

 

Lees hier het Protocol Verantwoord Theaterbezoek. Hieronder de richtlijnen zoals deze vanaf september zullen gaan gelden in het theater.