Veelgestelde vragen

 

Vragen over onze Close app:

Uw voorstellingen/tickets verschijnen niet de Close app? 
Het kan even duren voor de voorstelling en de tickets verschijnen in uw app. Zeker tijdens de start verkoop, kunt u rekening houden met max 24 uur. Staan de tickets dan nog niet in uw app dan kunt u mailen/bellen met onze theaterkassa (kassa@theaterdestoep.nl / 0181-652222). Zij zullen u ter controle naar uw 06-nummer vragen en eventueel nieuwe tickets toesturen. Lost dit het probleem nog niet op, dan verzoeken wij u opnieuw contact op te nemen. Wij nemen dan op onze beurt weer contact op met Close app. 

Hoe download ik de Close app?
Wanneer u tickets bestelt, ontvangt u in de orderbevestiging de link naar de Close app. Wanneer u de app installeert op uw mobiele telefoon (door de QR code te scannen of de link aan te klikken) verschijnen na enkele minuten alle tickets in uw app. Ook de tickets die u op een later moment bestelt bij De Stoep komen automatisch in de app te staan. De app is ook in de Playstore of Appstore verkrijgbaar. 

Hoe gebruik ik de Close app?

  • U opent de app en klikt op aanmelden. Hier vult u het mobiele nummer in dat u ook gebruikt om tickets mee te bestellen. Let op: de 0 is al ingevoerd. U voert dus de laatste 9 cijfers in van uw mobiele nummer.
  • Vul de zes-cijferige code in die u via sms ontvangt.
  • De overige stappen spreken voor zich. Belangrijk is dat u toestemming geeft om op de hoogte gehouden te worden van belangrijke updates en toestaat dat de Close App u berichten mag sturen.

Let op: Nog geen tickets in de app ontvangen? Dan zou het kunnen zijn dat uw mobiele telefoonnummer niet bij ons bekend is. Geef uw mobiele telefoonnummer dan door aan onze theaterkassa (kassa@theaterdestoep.nl / 0181-652222). Binnen twee uur na het verwerken van uw nummer in ons klantsysteem, koppelt de app uw gegevens aan uw tickets. Ziet u uw tickets niet binnen twee uur in de app, neem dan contact op met onze theaterkassa.

Waar staan mijn kaartjes in de app?
Na aanmelding vind je in het startscherm de afbeeldingen van uw voorstelling(en). Tik hierop om de chat te openen met alle benodigde informatie voor het evenement. Door linksonder op de 'event' te tikken, kom je in het infoscherm met meer details over het evenement. Je tickets worden bovenaan vermeld. Blader door je tickets, tik op het ticket om deze te openen en tik op (i) voor meer details.

Ik wil mijn kaarten delen met iemand anders, kan dat via de app?
U kunt diegenen die u de kaart(en) wilt geven ieder apart uitnodigen in de app via 'Berichten' en het + teken onderin waar 'contacten uitnodigen' (Android) of 'uitnodigen groepsleden' (Iphone) bij staat. Houdt u zelf ook een of meerdere ticket(s), dan kunt u onder de tickets zien welke u hebt gedeeld door de naam die onder het ticket staat. Onder het ticket dat u niet heeft gedeeld, staat 'jij' of uw eigen naam.

U kunt echter maar één ticket tegelijk delen met een ander mobiel nummer, dus niet meerdere kaarten met één mobiel nummer. Gaat u dus met een ander koppel dan kunt u de kaarten alleen per persoon delen, dus niet beide kaarten met één persoon. 

Wilt u de kaarten cadeau doen/geven aan iemand anders?
Zie hierboven hoe u een kaart kunt delen met iemand. Wilt u meerdere kaarten cadeau geven? Stuurt u dan een mail naar kassa@theaterdestoep.nl met Naam, adres, mobiel telefoonnummer en e-mailadres van degene aan wie u de kaarten wilt geven. Wij zullen de kaarten dan op die naam overzetten uit uw order. Zo krijgt de ontvanger wel alle kaarten in zijn/haar app.

Ik zie voorstellingen in de app waarvan ik de kaarten heb teruggegeven of geruild?
Uw tickets zijn ongeldig. U kunt de voorstelling uit uw app verwijderen door iets langer op het bolletje te klikken en dan te kiezen voor verwijderen. U kunt dit alleen zelf doen.

Ik krijg een pushmelding maar waar vind ik het volledige bericht?
U kunt het volledige bericht openen door op de pushmelding te klikken of door naar de betreffende voorstelling te gaan. Acties vindt u terug in de berichten van al uw events.

Ik ontvang een SMS in plaats van een pushmelding bij aanschaf van mijn nieuwe kaarten, terwijl ik de app wel op mijn telefoon heb staan?
Close verstuurt een SMS in plaats van een pushmelding wanneer de app langere tijd niet is geopend. Wanneer u de app actiever gaat gebruiken, ontvangt u alleen de pushmelding.

Ik kan niet scrollen om een voorstelling te accepteren of een knop aan te klikken?
Als u de weergave van uw lettertype op uw telefoon op groter dan standaard heeft staan ivm de leesbaarheid, wil het nog wel eens voorkomen dat de app niet alles kan weergeven. Dan valt er tekst buiten het scherm  waar u niet heen kunt scrollen. In dat geval is de oplossing om de weergave tijdelijk terug te zetten op standaard en de stappen te herhalen. Hierna kunt u de weergave uiteraard weer terugzetten.

In het algemeen kan het bij problemen helpen de app even af te sluiten en opnieuw op te starten. 

 

Overige vragen: 

Sommige voorstellingen hebben al zaalbezetting terwijl de verkoop pas net is begonnen. Hoe kan dat?
Een aantal voorstellingen zijn al voor de start verkoop van het seizoen in verkoop gegaan. Dit wordt altijd aangekondigd via onze nieuwsbrief en socials.  

Lukt het niet om bepaalde stoelen te selecteren tijdens het reserveren?
Het reserveringssysteem is ingericht om losse plaatsen zoveel mogelijk te voorkomen. Wanneer u bijvoorbeeld 2 kaarten reserveert en u ziet nog een drietal stoelen op een rij dan zal het systeem deze niet selecteren omdat er dan na uw reservering een losse plaats over blijft.

Hoe boek ik een Serie?
Op deze pagina vindt u alle Series van dit seizoen. Deze kunt u boeken door 1 van de voorstellingen te openen en daar te kiezen voor Reserveer Serie (onder de bestelknop). Door aan te geven hoeveel kaarten u wilt reserveren, selecteert het systeem automatisch de beste plaatsen per voorstelling in de Serie voor u en berekent het systeem ook de juiste Serieprijs.

Is de voorstelling die u wilt bezoeken uitverkocht?
Sommige voorstellingen raken snel uitverkocht. Bij de uitverkochte voorstelling op de website verschijnt de knop 'wachtlijst'. Hiermee kunt u zich op de wachtlijst registreren. Zodra er kaarten beschikbaar komen, benaderen wij deze wachtlijst per mail op volgorde van inschrijving.

Is de voorstelling die u zou bezoeken geannuleerd of wilt u kaarten teruggeven/ruilen?
Klik hier voor alle informatie omtrent annuleringen en ruilingen.

Ik kan de knop 'Klik hier om uw tegoedbon te verzilveren' niet aanklikken?
Dit kan liggen aan de browser waarmee u reserveert. Wellicht is deze verouderd. De browsers waarmee dit in ieder geval zou moeten werken zijn: Google Chrome, Safari, Microsoft Internet Explorer en Firefox. Wanneer het ook via een van deze browsers niet lukt, maakt u dan uw reservering af en stuur een email met de vouchercodes van uw tegoedbonnen naar kassa@theaterdestoep.nl. Wij zullen deze dan verrekenen met uw reservering en het bedrag terugstorten (let wel: alleen bij een volledig afgehandelde nieuwe order voor de komende periode!).

Hoe kan ik online betalen met de tegoedbon?
In het betaalscherm klikt u in stap 2 (na de keuze van uw voorstellingen) op de roze knop 'Klik hier om uw tegoedbon te verzilveren'. In het kader dat dan opent vult u de 12 cijferige vouchercode van uw tegoedbon in en klikt u op OK. Wanneer er dan nog een bedrag blijft openstaan, kunt u een nieuwe betaalmethode aangeven (ook nogmaals een tegoedbon) tot het gehele bedrag is voldaan. Blijft er nog tegoed over op uw bon? Dan kunt u deze bon binnen de geldigheidsperiode opnieuw gebruiken bij een nieuwe reservering. TIP: print de bon even opnieuw uit voor de juiste waarde of schrijf de juiste waarde op uw bon om verwarring te voorkomen. Voor een uitgebreide omschrijving klik hier

Ik kan de link in de bevestigingen met de e-tickets niet openen?
Dit kan liggen aan de browser waarmee u reserveert. Wellicht is deze verouderd. De browsers waarmee dit in ieder geval zou moeten werken zijn: Google Chrome, Safari, Microsoft Internet Explorer en Firefox. Wanneer het ook via een van deze browsers niet lukt, stuurt u dan een mail naar kassa@theaterdestoep.nl. Wij zullen de tickets dan naar u toesturen.

Tegoedbon verloopt bijna, wat nu?
Een tegoedbon is geldig tot 1 jaar na uitgifte. Wanneer uw tegoedbon bijna verloopt, bestaat de mogelijkheid de tegoedbon te verlengen. Dit kan met 6 maanden voor € 3,50 via onze theaterkassa. Wij geven geen geld terug op een tegoedbon. Wanneer de tegoedbon is verlopen, kunnen we deze niet meer verlengen.

Bent u uw toegangskaarten kwijt?
Bij de kassa kunt u kopiekaarten aanvragen. Kosten bedragen € 3,50 per handeling. Dit kan alleen als uw aankoop geregistreerd staat in ons reserveringssysteem. Geef dus bij uw reservering altijd uw naam en volledige adres op.

Is voor baby's ook een kaartje nodig? (ook wanneer deze op schoot zit?)
Ook voor baby's dient een kaartje gekocht te worden, ook wanneer deze op schoot zit.

Kan mijn zoon/dochter de voorstelling ook alleen bezoeken?
Wij verzoeken de jeugd tot 13 jaar de voorstelling te bezoeken onder begeleiding van een volwassene.

Mijn stoelnummers zijn niet opeenvolgend, zitten we wel naast elkaar?
Onze Grote Zaal kent een even en een oneven kant die in het midden bij elkaar komen. De even kant telt dus stoelnummers 2, 4, 6 enz en de oneven kant 1, 3, 5 enz. Zie de zaalplattegronden voor een duidelijk beeld.
Onze Kleine Zaal heeft wel opeenvolgende stoelnummers. Zie de zaalplattegronden.

Hoe is de rangindeling in de zalen?
Zowel de Grote Zaal als de Kleine Zaal kennen maar één rang.

Beschikt het theater over ringleidingen voor slechthorenden?
Het theater beschikt ook over ringleidingen voor slechthorenden. Deze kunt u afhalen bij de garderobe voorafgaand aan de voorstelling. Wij verzoeken u daar aan te geven of u in de Grote Zaal of Kleine Zaal een voorstelling bezoekt. Dit i.v.m. de verschillende systemen.

Mijn zoon/dochter heeft nog niet de leeftijd die staat aangegeven bij de voorstelling. Mag hij/zij naar de voorstelling komen?
Voorstellingen kunnen qua inhoud niet passend zijn voor bepaalde leeftijdscategorieën. Bij onze jeugd- en familievoorstellingen staat een 'vanaf'-leeftijd. Daarmee geeft het gezelschap/artiest aan vanaf welke leeftijd de voorstelling geschikt is, gebaseerd op inhoud en lengte van de voorstelling. Deze vanaf-leeftijd kunt u zien als een soort kijkwijzer. Uiteraard zijn er verschillen tussen kinderen in dezelfde leeftijdscategorie en in ontwikkeling. Het is aan de ouder/begeleider om te beslissen en hierbij rekening te houden met de vanaf-leeftijd.

Wanneer gaan de zaaldeuren open?
Het bezoekende gezelschap geeft aan wanneer de zaaldeuren geopend kunnen worden. Er is dus geen vast tijdstip waarop de zaaldeuren geopend worden, deze worden pas geopend als het gezelschap daar klaar voor is.

Wanneer is het pauze en hoe laat is de voorstelling afgelopen?
Niet alle voorstellingen hebben een pauze. Wij proberen ruim voor de voorstelling op onze website bij de voorstelling de eindtijd van de voorstelling te communiceren en aan te geven of er een pauze is. Ook vindt u voor de voorstelling de eindtijd en eventuele pauzetijd van uw voorstelling op de verticale schermen in de foyer. Deze tijden zijn altijd bij benadering.

Soms is het geluid hard in de zaal. Kan Theater de Stoep daar iets aan doen?
Bij elke voorstelling zijn technici van het theater en van het gezelschap betrokken. De technici van het theater helpen de technici van het gezelschap bij het opbouwen van de voorstelling. Tijdens de voorstelling bedienen de technici van het gezelschap de knoppen voor licht, geluid en speciale effecten en bepalen dus ook de geluidssterkte. Onze technici meten regelmatig de geluidssterkte om te voorkomen dat de toegestane limiet wordt overschreden.

Kunnen de e-tickets ook gescand worden op de mobiele telefoon? Is daar een App voor nodig?
Tickets laten scannen op de telefoon kan op 2 manieren:
1.    U kunt de tickets openen in de Stoep Close app. De link om deze app te installeren ontvangt u na bestelling van uw tickets.
2.    Wanneer u de tickets als pdf downloadt op uw telefoon kunnen wij deze ook, stuk voor stuk, scannen. Hier is geen app voor nodig maar het scannen zal dan iets meer tijd in beslag nemen.

Zijn de zalen en het theater voldoende geventileerd?
Het luchtbehandelingssysteem bestaat uit een lucht invoer en een luchtafvoer systeem welke dusdanig is ingeregeld dat er een lichte overdruk is. Beide systemen zijn voorzien van filters. De lucht wordt dus niet gerecirculeerd. Dit systeem is er separaat voor de beide zalen, en nog een apart systeem voor de overige ruimten.

Heeft u het contactformulier ingevuld of een mail gestuurd en geen antwoord ontvangen?
Wij streven ernaar zo snel mogelijk op uw bericht te reageren. Wanneer u na 3 werkdagen nog geen bericht heeft ontvangen, vragen wij u eerst uw SPAM / ongewenste mailbox te controleren. Heeft u ook daar geen antwoord van ons aangetroffen? Wilt u ons dan nogmaals mailen? Wij zullen dan zo snel mogelijk reageren.


Staat uw vraag hier niet bij? Neem contact met ons op!